Publicacions
Premis
Guanyador. Public Choice A+ Architizer Award,, categoría Marines & Ports.
Finalista. WAN awards, categoría davant del mar.
Projecte seleccionat. XIII Biennal Espanyola d´Arquitectura i Urbanisme. Marina Port Vell,
Guanyador. FX International Design Awards, categoría Projecte global.
Finalista. FX International Design Awards, OO Latice,
Client:
Localització:
Barcelona. Espanya
Any:
Superfície:
1.100 m2
Fotografia:
Adrià Goula
Al Port Vell, la part en funcionament més antiga de tot el Port de Barcelona, es projecta un nou edifici de planta baixa sobre l’aigua, pròxim a la ciutat, per donar servei als usuaris i visitants de la marina.
L’edifici es compon de dos volums acollits sota una mateixa ombra que els envolta. Aquesta idea es materialitza amb la celosia scob lattice, una peça prefabricada de formigó dissenyada ad hoc per configurar façana, coberta i atri d’accés.
L’estudi de la incidència de la llum, el vent i la radiació solar determina una proposta basada en el caràcter mediterrani dels espais de transició entre interior i exterior. La celosia, d’aparença lleugera, afavoreix la reconnexió amb escenes de l’imaginari portuari, on els pescadors estenen tendals per protegir-se del sol mentre reparen les seves xarxes durant els mesos més calorosos.












El projecte aprofundeix
en la relació entre
arquitectura i paisatge
que tant identifica
la Mediterraneïtat.
L’impuls que aquest projecte ha proporcionat a la recerca i desenvolupament (R+D) de prefabricats de formigó ha donat com a resultat el primer producte de façana comercialitzable (scob lattice), una fita en la història de l’empresa de prefabricats Escofet.



























